0
Your Cart

Digital mätplan

Den här sidan visar de taggar jag har implementerat för att mäta olika KPI på webbplatsen. Jag har skapat tre taggar: en för kontaktformulär, en för knappklick och en för Exit Intent. Dessa hjälper mig att spåra och optimera användarengagemang och konverteringar.

Jag har valt att koppla mina KPIs och Target enligt följande; Klick på kontakt – knapp, med att ha som mål (target) att öka konverteringsgraden från kontaktknapp till faktisk kontakt. Andra KPI, ”Antal ifyllda kontaktformulär” kopplar jag samman med mitt target ”öka antalet kunder/användare”. Sista KPI som jag har valt är Exit Intent och det har jag valt att koppla till mitt target som ska mäta när besökaren är på väg att lämna min webbplats.

CF7-form Tagg

Denna tagg är kopplad till KPI ”Antal ifyllda kontaktformulär” vilket hjälper mig att mäta hur många besökare som väljer att kontakta mig via formuläret på webbplatsen.

Click_contact_button Tagg

Denna tagg är kopplad till KPI ”Klick på kontakt – knapp”, vilket hjälper mig att förstå hur många användare som interagerar med viktiga navigationsknappar på min webbplats såsom ”varukorg”, ”shop”, och ”kontakt”.

Exit Intent Tagg

Denna tagg är kopplad till KPI ”Avslutsavsikt (Exit Intent)” som hjälper mig att förstå när en användare är på väg att lämna webbplatsen. Detta ger möjligheten att agera genom att exempelvis visa ett erbjudande eller en popup.

Statistik

Statistik från de senaste 30 dagarna från 2024-11-07

E-Handelsköp

Statistik från de senaste 90 dagarna från 2024-11-11